0 تا 100 پاول دوروف و telegram اپلیکیشنی که او ساخت

آشنایی با بنیانگذار تلگرام و خود تلگرام؛ پاول دوروف خالق تلگرام


 

پاول دوروف مدیرعامل ۳۲ ساله تلگرام، برنامه پیام رسانی رمزنگاری شده است که بعد از فرار از روسیه با ثروت ۲۶۰ میلیون دلاری خود آن را ساخت.

به دلیل موفقیتش به او لقب” مارک زوکربرگ روسیه” دادند، اما به دلیل ثروت خود مجبور به ترک کمپانی VKontakte شد. در حال حاضر برنامه جدید او دارای ۱۰۰ میلیون کاربر است.
دورف بخاطر شیوه زندگی منحصربفرد خود شناخته شده است: فقط لباس سیاه می پوشد، به طور مداوم به اطراف جهان سفر می کند، تعقیب او توسط گروه های مسلح Kremlin، و موشک های کاغذی ساخته شده از پول که از پنجره دفتر خود به بیرون پرت کرد.

در زیر داستان زندگی باورنکردنی و عجیب و غریب او را می آوریم:

دوروف در ۱۰ اکتبر ۱۹۸۴ در روسیه به دنیا آمد.

او برنامه نویسی را در مدرسه یاد گرفت، و از آن برای تغییر صفحه نمایش خوش آمدید در شبکه مدرسه، برای توهین به معلمی که دوست نداشت، استفاده کرد. او با برادر بزرگتر خود نیکولای دوروف که او هم برنامه نویسی می دانست، صمیمی بود.

پس از ترک دانشگاه در سال ۲۰۰۶، برادران دوروف، VKontakte را راه اندازی کردند، یک شبکه اجتماعی به زبان روسی که مانند فیسبوک کار می کند. این برنامه فوق العاده محبوب بود و تا ۳۵۰ میلیون کاربر رشد پیدا کرد.
دوروف مقدار زیادی از پول خود را این سایت به دست آورد. گزارش می شد که سهام او دارای ارزش خالص ۲۶۰ میلیون دلار است.

دوروف بخاطر لباس های منحصربفرد خود شناخته شده است. او مانند شخصیت نئو در ماتریکس فقط لباس سیاه می پوشد.

VKontakte دارای پنج یا شش طبقه، مسقر در مرکز سنت پترزبورگ بود.

در سال ۲۰۱۲ دوروف و برخی از کارکنان او موشک های کاغذی از پول به ارزش بیش از ۱۰۰۰ پوند را ساختند و از پنجره دفتر خود به داخل جمعیت انداختند. این هواپیماهای کاغذی از اسکناس های ۵۰ پوندی ساخته شده بود.

رVKontakte به عنوان یک مرکز توسط معترضان ضد دولتی که رویدادها را برای حمایت فعالان سیاسی Alexei Navalny سازماندهی می کردند، مورد استفاده قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۱ دوروف با به اشتراک گذاری یک عکس به درخواست های دولت برای کنترل بیشتر بر سایت پاسخ داد. پیام او به Kremlin مشخص بود: دوروف آنچه که می خواهند را انجام نمی دهد.

دوروف ادعا می کند که مردان مسلح با لباس های نظامی آن شب به آپارتمان او وارد شده اند.

در سال ۲۰۱۳ دوروف متهم به رد شدن بر روی پای یک افسر پلیس با یک ماشین مرسدس بنز سفید در مسکو شد. اما او این اتهام را رد کرد و ادعا کرد که او حتی نمی تواند رانندگی کند.

دوروف کنترل خود بر VKontakte را از دست داد و از درخواست ها برای نرفتن به دفتر پلیس برای بازجویی چشم پوشی کرد. پلیس در نهایت به دفتر VKontakte حمله کرد اما دوروف در آنجا نبود. او چند روز قبل با پرواز از فرودگاه Pulkovo کشور را ترک کرده بود.

برادران دوروف یک برنامه پشتیبان داشتند. آنها مخفیانه یک شرکت در Buffalo نیویورک تاسیس کردند و برخی از کارکنان وفادار VKontakte هم به آمریکا رفتند.

این پروژه مخفی در نیویورک تلگرام بود، یک برنامه پیام رسانی رمزگذاری شده که جاسوسی کاربران را برای دولت فوق العاده دشوار می سازد. به طریقی یک پاسخ به نفوذ Kremlin به VKontakte بود.

بنا به گزارشات دوروف یک میلیون دلار از پول خود را صرف اجرای تلگرام در هر ماه می کند و تلگرام در حال حاضر هیچ گونه درآمدی برای او ندارد.

دوروف با چهار نفر از کارکنان خود به سراسر جهان سفر می کند و از Airbnb برای اقامت در شهرهای مختلف استفاده می کند.

او در ماه فوریه به مناسبت رسیدن به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه تلگرام یک جشن بزرگ در بارسلونا راه انداخت.

دوروف در حال حاضر دارای ماشین و راننده شخصی خود است و بدین ترتیب اتهامات در مورد گذشتن از روی پای افسر پلیس را خود دور می کند. دوروف به طور مداوم در سراسر جهان حرکت می کند و هر چند ماه یکبار مکان خود را تغییر می دهد. به احتمال زیاد بازگشت او به روسیه خطرناک خواهد بود اما او به یک قهرمان برای فعالان حریم خصوصی در کشور روسیه تبدیل شده است.

یکی از قابلیت‌های بسیار عالی که تلگرام ارائه می‌کند مربوط به امکان ساخت یا ایجاد کانال (Channel) می‌شود. کانال در تلگرام با گروه تلگرام تفاوت دارد و این دو مقوله‌های کاملا متمایزی هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد ماهیت کانال تلگرام صحبت کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

کانال تلگرام چیست؟

تلگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند برای خود کانال بسازند. یک کانال در واقعی مکانی است که سازنده آن پست های خاصی را در آن ارسال می‌کند و عضوهای کانال فقط قادر به مشاهده و بررسی این پست ها خواهند بود. البته استفاده از قابلیت های مکملی همچون ایجاد نظرسنجی، امکان لایک یا دیس‌لایک پست ها از سوی اعضای کانال و غیره هم می‌تواند از سوی ادمین برای پست های کانال تلگرام لحاظ شود.

بنابراین به صورت کلی کانال تلگرام را می‌توان مکانی دانست که در آن پست های جالب و عموما با موضوعات مشخص و منحصر به فرد ارسال می‌شوند و کاربران کانال فقط قادر به مشاهده و استفاده از آن‌ها هستند. پس اعضای یک کانال تلگرام امکان گفتگو و چت مستقیم را ندارند. از کانال تلگرام عموما به منظور ارائه اخبار و اطلاعات جدید استفاده می‌شود. با این وجود ادمین کانال در انتخاب موضوع آن می‌تواند کاملا آزادانه تصمیم‌گیری کند.

 

کانال های تلگرام از نظر ساختار چند نوع هستند؟

کانال های تلگرام از نظر ساختار شامل دو نوع مختلف هستند. دسته اول کانال های عمومی (Public Channels) محسوب می‌شوند و دسته دوم با عنوان کانال های خصوصی (Private Channels) شناخته می‌شود. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد تفاوت‌های مابین این دو دسته از کانال های تلگرام از مقاله “تفاوت کانال خصوصی و عمومی تلگرام | Private vs Public Channels“ استفاده کنید.

چگونه در تلگرام کانال بسازیم؟

ساخت کانال در تلگرام به سادگی امکانپذیر است. اگر قصد ساخت یک کانال عمومی در تلگرام را دارید از مقاله “آموزش ساخت کانال عمومی تلگرام“ استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید یک کانال تلگرام خصوصی بسازید، مراحل شرح داده شده در مقاله “آموزش ساخت کانال خصوصی تلگرام” را طی کنید.

آیا امکان تبدیل کانال خصوصی به عمومی و برعکس وجود دارد؟

بله، شما پس از ساخت کانال در تلگرام می‌توانید در صورت نیاز آن را از خصوصی به عمومی یا برعکس تبدیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه انجام این عمل به مطالعه مقاله “آموزش تبدیل کانال خصوصی تلگرام به کانال عمومی و برعکس“ بپردازید.

آیا می‌توانیم به کانال تلگرام ادمین اضافه کنیم؟

بله شما به عنوان سازنده و صاحب اصلی کانال می‌توانید به آن ادمین اضافه کنید. به منظور آشنایی با نحوه انجام این عمل به مطالعه مقاله “آموزش اضافه کردن ادمین به کانال تلگرام (Add Channel Admin)“ بپردازید.

کانال تلگرام حداکثر می‌تواند چه تعداد عضو داشته باشد؟

تلگرام در صفحه رسمی پرسش و پاسخ‌های خود اشاره داشته که محدودیتی برای تعداد اعضای کانال های تلگرام وجود ندارد. بنابراین کانال های تلگرام می‌توانند بی‌شمار عضو را در خود جای دهد.

تفاوت کانال با گروه تلگرام چیست؟

کانال و گروه تلگرام تفاوت‌های متعددی دارند، اما اصلی‌ترین تفاوت مابین این دو مربوط به عدم امکان چت اعضاء در کانال تلگرام و عدم محدودیت تعداد عضو کانال می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

افراد آنلاين:
نقشه سايت یک آکادمی تمامي حقوق متعلق به سايت درآمد ویژه فیلمزی دانلود سریال مي باشد